Hamilelikte Mide Bulantısına Ne İyi Gelir?
23 Temmuz 2024

Hamilelikte Mide Bulantısına Ne İyi Gelir?

Hamilelikte Mide Bulantısına Ne İyi Gelir

Hamilelikte mide bulantısı, neredeyse tüm hamilelerin yaşadığı yaygın bir sorundur. Kişiye göre süresi ve yoğunluğu değişiklik gösterse de birçok hamile kadın bu durumla karşı karşıya kalmaktadır. Kimi hamileliklerin ilk üç ayında mide bulantısı yaşanırken, kimi hamilelerde bu durum dokuz ay boyunca sürebilir. Öyle ki, mide bulantıları nedeniyle düzgün beslenemeyen ve hatta hamileliğin ilk üç ayında kilo kaybı yaşayan kadınlar bile bulunmaktadır. Birçok hamile kadın için mide bulantısı özellikle sabahları, uykudan kalktıktan sonra hissedilmektedir. Bu durum genellikle hafiftir ve hafif bir yiyecek atıştırılıp, temiz hava solunduğunda geçer. Hamilelikte mide bulantısından kurtulmak için ilaç kullanmaktansa, yan etkisi olmayan bitkisel çözümler veya mideyi yatıştırıcı yiyecekler tercih edilebilir. Ayrıca, mide bulantınız çok fazla ve kusma da sık oluyorsa, bol sıvı tüketmek önemlidir.

Hamilelikte Mide Bulantısına Ne İyi Gelir

Mide bulantısı başladığında yağlı ve hazmı zor yiyecekler yerine, baharatsız ve kokusuz tuzlu kraker yiyebilirsiniz. Ayrıca, ani hareketlerden kaçınıp bol bol dinlenmeye özen gösterin. Protein içeren besinler tüketmek ve porsiyonları küçültmek mideyi boş bırakmamakta ve mide bulantısının azalmasına yardımcı olacaktır. Doktorunuzun size verdiği vitamin veya kalsiyum ilaçlarını kullanmadan önce mutlaka ekmek içi gibi bir şeyler atıştırın; aksi takdirde mideniz bulanabilir.

Hamilelikte Mide Bulantısına İyi Gelecek Yiyecekler

  • Elma: Elmanın içindeki lifli yapı, mide bulantısına yol açan toksinlerin vücuttan kolaylıkla atılmasını sağlar. Şeker oranı yüksek elmalar yerine, mayhoş ve küçük boy bir adet elma tercih edilmelidir. Elmanın dilimlenip yavaş yavaş yenmesi faydalıdır. Bir defada birden fazla elma yemek mide bulantısının artmasına yol açabilir.
  • Zencefil: Zencefil, soğuk algınlığı ve araba tutması gibi sorunların üstesinden geldiği gibi, hamilelikte mide bulantısına da iyi gelmektedir. Mide bulantısı yaşadığınız zamanlarda küçük bir fincan zencefil çayı iyi gelecektir. Ancak, hamileliğin ilk aylarında fazla tüketmekten kaçınmak gerekir. Bir defada bir fincan yeterli olacaktır. Ayrıca, toz zencefil yerine taze zencefil kullanmayı tercih edin.
  • Nane: Nane, mide bulantısını yatıştırmak için oldukça etkili bir bitkidir. Mide bulantısı başladığında bir iki yaprak nane yemek veya bir fincan nane çayı içmek mide bulantısını azaltacaktır. Ayrıca, mide bulantısı yüzünden yemek yiyemediğiniz zamanlarda, küçük bir parça ekmeğin arasına nane koyarak yemek mide bulantısını azaltabilir.
  • Limon: Limon, ekşi tadı ve enfes kokusuyla mide bulantısına iyi gelen besinler arasındadır. Limonu dilimleyip posasıyla birlikte tüketebileceğiniz gibi, zencefil veya nane çayına yarım limon suyu veya dilimleri ekleyerek de tüketebilirsiniz.
  • Su ve Tuzlu Atıştırmalıklar: Su kaybı, mide bulantısını şiddetlendiren bir faktördür. Mide bulantısı yaşadığınız anlarda su içmek mide bulantısını azaltacaktır. Suyu birdenbire içmektense, yavaş yavaş ve fazla soğuk olmadan içmek daha faydalıdır. Kafeinli veya gazlı içeceklerden kesinlikle kaçınılmalıdır. Ayrıca, yanınıza tuzlu kraker, tuzlu leblebi veya badem gibi atıştırmalıklar alarak su eşliğinde tüketmek mide bulantısına iyi gelecektir.

Hamilelikte Mide Bulantısına İyi Gelecek Diğer Faktörler

Mide bulantısı yaşadığınız anlarda kapalı bir ortamda iseniz, hava alabileceğiniz bir ortama çıkmayı tercih edin. Aşırı panik hali ve stres, mide bulantısına yol açabilir; bu yüzden hamilelik döneminde bunlardan uzak durmaya özen gösterin. Protein içerikli yemekleri yağda hazırlamak yerine, ızgara veya haşlanmış olarak tüketmeye özen gösterin. Mide bulantısı yaşadığınız zamanlarda ufak da olsa tatlı olmayan yiyeceklerden atıştırın. Örneğin, bol yeşillikli küçük bir sandviç mide bulantısının azalmasına yardımcı olabilir. Hamilelikte mide bulantısına iyi gelecek en iyi çözüm, bol su tüketip dinlenmektir. Mide bulantısı yaşadığınız anda sırt üstü veya yüz üstü yatmaktan kaçının; özellikle sağ tarafınıza dönerek dizlerinizi hafif karnınıza doğru çekerek bir müddet yatın. Soğuk terleme ve mide bulantınız azalınca kalkıp bir bardak su içebilirsiniz.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni